تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1403 - 12:32
کد خبر : 128733

مسئول‌ امور بین الملل شهرداری رشت خبر داد؛

عضویت رشت در مجمع شهرداران آسیایی(AMF)

عضویت رشت در مجمع شهرداران آسیایی(AMF)
مسئول‌ امور بین الملل شهرداری رشت از پیوستن رشت به مجمع شهرداران آسیایی( AMF) خبر داد.

جارستان: به نقل از  امور ارتباطات شهرداری رشت، «زینب برزگر» مسئول امور بین الملل شهرداری رشت با حضور در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی از پیوستن رشت به عضویت این مجمع خبر داد.

 

وی با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی یک سازمان بین المللی غیر دولتی و غیرانتفاعی است که با هدف گسترش و ارتقای روابط و همکاری بین شهرداران و مدیران شهری در قاره آسیا فعال است، افزود: هدف اصلی این نهاد بین المللی کمک در جهت گسترش دیپلماسی شهری و عمومی، تبادل دانش در حوزه های فنی و غیر فنی و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت شهری است.

 

برزگر شعار مجمع شهرداران آسیایی را «آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر» عنوان کرد و گفت: این مجمع به دنبال گسترش و ارتقای همکاری بین شهر ها، مدیران شهری و شهروندان ساکن آسیا است.

 

مسئول امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: مجمع شهرداران آسیایی با حمایت اتحادیه مجالس آسیایی ایجاد و اولین جلسه رسمی آن در سال ۲۰۰۸ با حضور بیش از ۱۰۰ شهردار و مدیر شهری آسیایی در تهران برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: مجمع شهرداران آسیایی در حال حاضر دارای ۶ کمیته فنی و سه شبکه است که در چارچوب موضوعات مختلف شهری فعالیت می کند.

 

مسئول امور بین الملل شهرداری رشت در پایان اضافه کرد: شهر خرم آباد بعنوان رییس کمیته محیط زیست و کرمانشاه بعنوان رییس کمیته مشارکت عمومی و مسئول اجتماعی در این مجمع تعیین شدند.

 

گفتنی است، دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی شاهد حضور نمایندگان، سفرا و شهرداران از کشورهای تاجیکستان، روسیه، ترکیه، اندونزی، مالزی، فیلیپین و همچنین نمایندگان مؤسسه فرهنگی اکو (ECI) و سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) بود. مشهد، شیراز، قزوین، رشت، زاهدان، بجنورد و خرم آباد شهرهای ایرانی حاضر در این نشست بودند.

 

نهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی در ماه مه ۲۰۲۳ در کازان روسیه برگزار شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.